Anaokulu Açmak İçin Standartlar Yönergesi Nedir?

MEB Anaokulu Açmak İçin Standartlar Yönergesi 


Anaokulu açmak isteyenlerin araştırmalarına kaynak olacak özel öğretim kurumları standartlar yönergesi. Milli Eğitim Bakanlığının özel öğretim kurumları için belirlemiş olduğu standartları içinde barındırır ve bir çok konuda işimize yarayacaktır.

Özel öğretim kurumları standartlar yönergesi, anaokulu açarken ne işimize yarayacak.


Öncelikle özel öğretim kurumları standartlar yönergesinin amacını açıklayalım.
Milli Eğitim Bakanlığının özel öğretim kurumları için belirlemiş olduğu asgari şartların yer aldığı yönergedir.
Anaokulu açmak için gerekli şartlar nelerdir? diyen hemen hemen herkesin sorusunun cevabı kısmen burada bulunmaktadır. Kısmen diyoruz çünkü asgari şartların olmasından kaynaklı. Milli Eğitim Bakanlığı net bir şekilde bir anaokulunu tanımlamamıştır. Bu nedenle yönergede eksikliklerin olduğunu söylemek mümkündür.

Özel Öğretim Kurumları Standartlar Yönergesi ile Neler yapabilirim?

Niyetiniz Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir kurum açmaksa bu yönerge çok işinize yarayacak. Sürücü kursundan, kişisel gelişim merkezine, Anaokulundan liseye kadar bir çok alanda işimize yarayacaktır.
Konumuz anaokulu kurulumu olduğu için bu konuda biraz açıklama yapabiliriz.
Bir anaokulu açmaya karar verdiniz. Anaokulu için uygun bir yer buldunuz. Şimdi standartlar yönergesiyle yapabileceğimiz hususları gözden geçirelim.


  • Sınıfların asgari alanlarını tespit edebilirsiniz. 
  • Anaokulu tuvaletlerinin kaç adet olacağını görebilirsiniz. 
  • İhtiyacınız olacak zorunlu alanları tespit edebilirsiniz. 
  • Müdür odası alanının ne kadar olacağını tespit edebilirsiniz. 
  • Yemekhane ve mutfak alanlarının nasıl olacağını tespit edebilirsiniz. 
  • Bahçe alanının hesaplanmasını görebilirsiniz. 

Özel Öğretim Kurumları Standartlar Yönergesi ( Anaokulu açma şartları)

Anaokulu açma şartları olarak baktığımızda fiziksel olarak gerekli alanları oluşturmamızı sağlayan standartlar yönergesi ile aşağı yukarı yapacağınız anaokulunun bir çok alanını tasarlayabilirsiniz. 
Her ne kadar standartlar yönergesi var olsa da daha önce de belirttiğimiz gibi kullanım alanları, bölgesel farklılıklar, hizmet standartları açısından baktığımızda yetersiz kalacaktır. 

Anaokulunuzun kaliteli olmasını istiyorsanız bu standartlar ancak size yol gösterebilir. Nasıl yapacağınızı göstermez. Bu nedenle profesyonel  bir destek almanız yararınıza olacaktır. 

Son olarak belirtmek isterim ki anaokulu açma şartlarını öğrenmek, ancak açılış aşamasında işimize yarayacaktır. Lakin önemli olan anaokulu açmak değil sürdürülebilir ve rekabet ortamında ayakta duran anaokulu oluşturmaktır. 
Anaokulu prosedürleri zor gibi gelebilir fakat çözülmesi en kolay işlemlerdir. Doğru planlama stratejisiyle anaokulunuzu kurmanız yararınıza olacaktır. Asıl mesele yönergeler değil, planlama ve stratejidir. 

Yusuf YILMAZ
Anaokulu Kurulum Uzmanı