Okul Öncesi Eğitim Programları



Anaokulu ve Kreş açarken önemli konulardan biri eğitim programıdır. Genellikle anaokulu ve kreş açmak isteyenlerin bir çoğu bu konuyu atlamaktadır.  Okul öncesi eğitim programı bir anaokulu ya da kreşin olmazsa olmazıdır.

Okul öncesi eğitim programınının öneminden bahsedeceğiz bu yazımızda. Anaokulu ya da kreş açmak için öncelikle bilmemiz gereken hususların en başında gelmektedir.
Kreş açmaya karar veren bir çok kimse aslında durumun sadece çocukların sabah alınıp akşam ailesine verilmesi olarak düşünür. Teorik olarak doğru olsa da gün boyu çocukların içeride yapacakları çalışmaların tamamını kapsayan eğitim programı bu konuda kurucunun elini güçlendiren yegane rehberdir.

Bir anaokulu kurulumu serüveninin en başından sonuna kadar takip eden yapımız nedeniyle bu konuda ciddi eksiklerin olduğunu görüyoruz. Kurucularla görüşmelerimizde, araştırmalarımızda, akademisyen sohbetlerimizde de aynı konu hep gündem oluyor. Peki okul öncesi eğitim programını önemli kılan husus nedir.  Anaokulu Açmak isteyenler için bu bilgi umarız ışık olur.

Bir eğitim programının özgünlüğü, kuruma özel değil bölgenin sosyo kültürel yapısıyla mümkündür.  Her çocuğun gelişiminin farklı olduğu,  yaşam şartlarının aynı olmadığı günümüzde tek bir programın hakim olması ve uygulanması çeşitli sorunları da beraberinde taşıyor.

Uzmanlarla yapmış olduğumuz görüşmeler neticesinde bir sentez yapacak olursak, okul öncesi eğitim programı hem bölge şartlarına uygun hem de dinamik bir yapıda olmalıdır. İşte bu dinamik yapı biraz sıkıntılı gibi duruyor. Çünkü yapının değiştirilebilir olması çocuğu merkeze alan eğitim anlayışını kabul etmeniz anlamına geliyor ki bu durumda da öğretmenin çocuk için özel bir program hazırlayabilmesi gerekiyor yani bireysel eğitim programlayabilmesi gerekiyor.

Burada yapılması gereken hem kendi programınıza sahip olmanız hem de öğretmenin çocuk için özel program hazırlayabilmesi gerekiyor.  Aynı zamanda eğitimin bir felsefesi olmalı. İşte burada eksik gördüğünüz alanları nasıl avantaja çevirebileceğiniz konusu gündeminize gelecektir. Bu felsefe sizi ayakta tutan en güçlü yanınız olacaktır. Eğitim felsefesi demişken yine belirtelim ki bu felsefeyi siz belirlersiniz ve arkasını takip edersiniz. Programın detaylarını bilmek, yaptığınız işe olan saygınızı gösterir. Nasılsa birileri yapar mantığı taşıyorsanız büyük yanılgıya düşersiniz.

Kreş kurucuları için önemli bir husus yapılan tüm aktivitelerin ne olduğunu bilmesidir. Aslında sisteme hakim olmaları gerekecektir. Bu hakimiyet sayesinde tabiri caizse kuş uçsa haberim olacak deyimiyle birlikte o kuşun ne zaman uçması gerektiğini bilmek kreş kurucularına ayrı bir hakimiyet kazandıracaktır.

Buraya kadar tamam. Kreş kurulum aşamalarında ise, eğitim programının oluşturulması kurulum süreci için tartışmasız bir öneme sahiptir. Programın nasıl uygulanacağı ile birlikte ihtiyaç duyulan eğitim ortamlarının da tasarlanması sağlanacaktır. Bu vesileyle gereksiz maliyetlerin önüne geçilmiş olacak ve sistemli ve tercih edilebilir kreş ortaya çıkmış olacaktır.

Sonuç olarak okul öncesi eğitim programı hafife alınamayacak kadar önemlidir. Asıl olan sizin bu program hakkında ne düşündüğünüzdür. Tek başına okul öncesi eğitim programı yeterli midir? Hayır...
Okul öncesi eğitim programını nasıl yapacağız diyorsanız size bir telefon kadar uzaktayız.
Okul Danışmanlığı Hizmetleri.