Anaokullarına ve Kreşlere Kosgeb Desteği Var mı ?

Bizim için önemli konulardan biri de anaokulu ve kreş destekleri. Aslında bu yazıyı bilgilendirme mahiyetinde yazdığımızı belirtmek isteriz. Yazdıklarımız kendi araştırmalarımız sonucu ve Kosgeb'den destek almak için yola çıkmış sayısız müşterimizin geri dönüşleriyle yazıyoruz. Sonradan oluşabilecek hatalardan sorumlu olmadığımızı da şimdiden belirtiriz.



Günlük Gelen telefon trafiğinin belki de %30 luk bir kısmını oluşturuyor bu soru.
Kosgeb anaokuluna destek veriyor mu?
Kreş açmak için kosgeb desteği var mı ?
Kosgeb girişimci sertifikam var, Kreş açmak istiyorum destek alabilir miyim?
Kosgeb Kreş açanlara hibe veriyor mu ?
Ben kosgeb desteği ile kreş açmak istiyorum, ne kadar kredi alabilirim?
Kosgeb bana anaokulu açmak için ne kadar hibe veriyor?
....................

Bunun gibi bir çok soruyla karşılaşıyoruz. Araştırmalarımız sonucu kimsenin vaktini almasın diye söylüyoruz. Normal şartlarda kosgebten bu desteği alabilirsiniz. Fakat önemli olan kosgeb uzmanlarını ikna etmek. Sadece birini değil hepsini. Kosgeb uzmanları ilk önce projenizi görmek istiyorlar. Eğer uygun görülürse birinci aşamayı geçiyorsunuz ve sonraki aşamada karşınıza gelebilecek her kim var ise onları da ikna etmeniz gerekiyor. Zaten birinciden başarıyla geçseniz bile ( Ki zor bir ihtimal) ikinciden geçme şansınız neredeyse % 0 . Bunun anlamı da şu ki Kosgeb kadın girişimci de olsanız, Yeni işletme açıyorum da deseniz, ya da ne derseniz deyin konu eğitim olduğunda destek vermiyor.
Ne hibe alabilirsiniz ne de herhangi bir destek alabilirsiniz. O yüzden bu yazımızı yazma gereği duyduk. Boştan yere kayıt ücreti ve 1 aylık eğitim almanıza gerek yoktur.
Ama yarının ne getireceğini kimse bilemez o nedenle bir yasa çıkar ve kosgeb kreş ya da anaokulu açanlara destek veriyoruz diyebilir.

Bazı bankaların girişimci kredisi adı altında yeni iş kuracaklara verdikleri krediler bulunmaktadır. Bununla ilgili araştırma yapmanızı tavsiye edebiliriz. Burada hemen belirtelim ki eğer bir işletmeniz var ise ve bir yıllık bilanço süresi dolmuşsa o zaman kobi kredileri kullanabilirsiniz. Yeni açılan şirketlerin de kredi almaları oldukça zordur. Bu şartlarda ancak bireysel kredi alabilirsiniz. Onunda koşulları bankadan bankaya değişmektedir.

Diğer bir husus ta şudur ki teşvik sistemlerinde işletmenin belirli bir süre çalışma zorunluluğu bulunmaktadır. Bunun anlamı da ben işi yapamadım devredeceğim ya da kapatacağım dediğiniz anda ciddi bir yaptırımla karşı karşıya kalacaksınız demektir. Bu da başlangıçta yaptığınız harcamaların faiziyle sizden geri alınacağının göstergesidir.
Umarım bu tür araştırmalar yapanlar için iyi bir kaynak oluşturmuşuzdur.

Okul Danışmanlığı Hizmetleri